“BİZ ONU ÇOK SEVİYORUZ” MİLLİYETÇİLİK SÖYLEMİ ÜZERİNE TURKCELL 29 EKİM REKLAM ÖRNEĞİ VE SOSYAL MEDYADAKİ ETKİSİ



“BİZ ONU ÇOK SEVİYORUZ”
MİLLİYETÇİLİK SÖYLEMİ ÜZERİNE TURKCELL 29 EKİM REKLAM ÖRNEĞİ VE SOSYAL  MEDYADAKİ ETKİSİ
Ayşe Duygu Atasoy

Öz
Abstract
GİRİŞ
Sürekli değişen ve yenilenen iletişim ve iletişim biçimlerinin birey üzerine etkisini, medyanın kullanım şekilleriyle açıklamak, hem bireysel hem de toplumsal gerçeklerin bir açıklaması niteliğinde olacaktır. Çünkü medya her dönem içinde bulunduğu teknolojik, sosyolojik, psikolojik ve siyasal durumlardan etkilenmiş ve ortaya koyduğu konu ve işleyiş biçimleriyle bunların belgeleri niteliğini taşımaktadır.
Bu açıdan bakıldığında medyanın ulus ve ulusçuluk kavramları üzerinde etkisi ve bunun detaylı açıklamasını 29 Ekim Turkcell reklam filmi üzerinden anlatmak daha doğru olacaktır.
Medyanın ve ulus kavramlarının gelişmelerin birbiriyle ilişkisini, göstergelerin kullanım biçimleri ve bu kullanımlarda tercih edilen yeni medya türlerinde gelişmelerin neler olduğunu belirlemek medya ve milliyetçilik ilişkisini anlamada gerekli ölçütler olarak düşünülebilir. Bu iki farklı yapının birbiriyle ilişkisi üzerine sayısız yazı ve eleştiriler bulmak mümkündür. Ancak bu eleştirilerin objektif biçimde karşılaştırılması alt yapılarının incelenmesi gerekmektedir.
Milliyetçiliğin yeni medya içerisinde kullanıldığı bir çok örnek görmek mümkün ancak bu eleştiriler ve incelemeler neticesinde reklam filmi ile gösterilen örnek üzerinden anlatmak açıklayıcı olacaktır. İnternetin ve bununla birlikte sosyal medya uygulaması olan youtube tarafından yayınlanan bireyler ve toplum üzerindeki tepkisi açısından önemli bir yer tuttuğu söylenebilir.
Gelişen yen medya türleriyle, milliyetçiliği ifade ediş biçimleri de değişmiş, kendisini sosyal medya alanlarında fazlaca göstermeye başlamıştır.

ULUSÇULUK
Gellner, Ulusçuluk ulusları doğurur; uluslar ulusçuluğu değil.” diyerek  kültürel ürün olan bir duygudan bahseder (Gellner, 2013). İki insan, ancak ve ancak birbirlerini aynı ulusun üyesi olarak kabul ediyorlarsa aynı ulusa mensup demektirler. Ulusları insanlar yaratır, diyerek bu olgunun tamamen insanların kabul etme durumuna gönderme yapmaktadır (Gellner, 2013). Benedict Anderson ise, ulusu hayal edilmiş bir topluluk düşünür ve cemaat olarak bakılması gerektiğini ifade eder (Anderson, 2017). Calhoun ise, milliyetçiliğin iki yüzyıllık olduğunu, devrimlerde ve bağımsızlık mücadelelerinde etkin olan büyük bir proje olduğunu dile getirerek, insanlarda ve toplumlarda sanki hep varmış izlenimi uyandırdığını söyler (Calhoun, 2007). Türk Dil Kurumu Milliyetçilik kavramını, “Maddi ve manevi açılardan millet ve ülkesinin çıkarlarını her şeyin üstünde tutma anlayışı, ulusçuluk, ulusalcılık, nasyonalizm” olarak ifade etmektedir (TDK, 2012).
Tüm bu açıklamaların yanı sıra, milliyetçilik kavramı ile kesin doğrudur diyeceğimiz bir ifade biçimi bulunmamakla birlikte, Oran’ın ifade edişi de yanlış olmayacaktır. Oran, milletlerin kendi kaderini belirleme hakkını ve devletlerin ki bunlar egemen olanları kastederek, ulus bağlılığını gerekliliğini ifade eder (Oran, 1997).
Gellner, insanlık tarihini üç aşamada ele alır: tarım öncesi, tarım dönemi ve sanayi dönemi. Bununla birlikte, kültürün önemli bir unsur olduğundan bahseder. Sanayi dönemiyle kendisiyle birlikte, ulusçuluğu da beraberinde getirmiştir. Ulusçulukla sömürgeleşme ve bu süreçten kurtulma, emperyalizm arasında bir bağ diyerek, sanayi dönemin gelişmelerle birlikte bu duyguyu oluşturduğunu söyler (Gellner, 2013). Buna ek olarak, Ulusçuluğun, ulusla devletin birbirlerinin nasibi olduğunu, biri olmadan diğerinin eksik kalacağını ve bunun da bir trajedi olacağını savunur. (Gellner,2013,s.77). İki insan ancak ve ancak aynı kültürü paylaşıyorsa ve aynı ulusun üyesi olarak görüyorlarsa aynı ulus mensubudur diyerek ulusu insanların yarattığını savunur. (Gellner, 2013, s. 78)
Özkırımlı, milliyetçi söylemin milletlerin kendi varlıklarını meşru kılmak için ve  kendini yeniden üretmek için ihtiyaç duyduğunu söyler ve üç temek özelliğini belirtir. Millet her şeyden önce gelir ve çıkarları her şeyden üstündür, bireyler millet adına çıkarları benimser, diğerlerini ötekileştirir ve bu duygu için mücadele eder. (Özkırımlı, 1999, s. 267)
Anderson, üç kültürel tasarımdan bahseder: birincisi, Hristiyanların kutsal yazısı gibi kendilerini ayrıcalıklı konumda saymaları, ikincisi, insanların kutsal sayılan hükmeden krallar tarafından örgütlenmesi, üçüncüsü ise, dünyanın ve insanın kökenlerinin ödeş sayan zaman tasarımı. Bu üç tasarımla birlikte gelişen be teknolojiyle değişen dünya, zaman, kardeşlik ve iktidar olgularının birbirlerini birleştirmiş olduğunu ifade eder (Anderson, 2017). İktidarı güçlü bir imge olarak gören Anderson, matbaayı iktidara hizmet eden bir araç olarak ifade eder.
İnsanların gündelik yaşamlarına giren bu olgu, yeni medya araçlarıyla farklı sunumlarla kendini yeniden üretir. Özellikle resmi tatil sayılan, ulus duygularını aktif hale getirerek, insanların duygusal olarak birbirlerine bağlanmasına katkı sağlayan milli kutlamalar örneklerin başında sayılabilir.

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI REKLAM FİLMİ “BİZ ONU ÇOK SEVİYORUZ”
29 Ekim 1923’te Osmanlı devletinin yıkılıp, yerine cumhuriyetin ilan edilerek Türkiye Cumhuriyeti olarak yeniden kurulmasının kutlandığı milli bayramlardan biri olarak tarihe geçen gün, Türk ulusu için Atatürk simgesiyle örtüştürülen önemli günlerden biridir. Tüm yurt genelinde kutlanan bayram, Türk toplumu için mücadelenin de hatırlandığı duygusal bir milli beraberlik günü olarak görülmektedir. Bu olguyla birlikte reklam veren şirketler, duygusal reklam kampanyaları ile bir yandan kendi milliyetçi kimliklerini gösterirken, diğer yandan ulusal olarak tüm Türk halkıyla ortak duyguları paylaştığını gösterir. Reklam filminin daha çok ses getirmesi için Twitter üzerinden hashtag başlatan firma milyonlarca kişiye ulaşarak, kullanıcıların etkileşime girmesini sağlamıştır. Firma hashtag paylaşımı sonrası şu tweeti atmıştır:

Şekil 1 #Biz Onu Çok Seviyoruz Hashtag ile paylaşımların ertesi günü Turkcell’in paylaştığı twit (Kaynak: https://twitter.com/search?q=%23bizonucokseviyoruz&src=typd)

Reklam filminde amatör olarak farklı kameralardan çekilmiş görüntülerin montajı yer almaktadır. Reklam filminin ilk planında, iki küçük çocuğun yoldan geçerken gördükleri sallanan Türk bayrağını öpmesi gösterilir.
  
Şekil 2 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)
İkinci planda, yaşlı teyzenin evinin kapısına astığı Türk bayrağını öpmesi gösterilir.


Şekil 3 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)
Üçüncü planda, apartmanın en üst katından büyük bir Türk bayrağını tutan iki kişi gösterilir

Şekil 4 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSg
Dördüncü planda, elinde Türk bayrağı tutan direkte bir adam gösterilir. Beşinci planda halı  sahada Türk bayrağı görünümüne bürünmüş tribün ve “Birlik ve Beraberlik İçerisinde Tek Türkiye” sloganı asılı pankart gösterilir. 

Şekil 5 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)
Altıncı planda, gişeden geçen kadın kenarı kalkmış Türk Bayrağını düzeltirken gösterilir.

Şekil 6 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)
Yedinci planda, buzdolabının üzerine asılmış olan bayrağı öpen küçük çocuk gösterilir.



Şekil 7 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)

Sekizinci planda, okul tahtasına asılan Atatürk’lü Türk bayrağını seven çocuk gösterilir.


Şekil 8 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)
Dokuzuncu planda, küçük kız çocuğunun küçük Türk bayrağını öpmesi gösterilir.



Şekil 9 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)

Onuncu planda, yaşlı teyzenin dükkanın önünden geçerken asılı olan bayrağı öpmesi gösterilir.



Şekil 10 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)

On birinci planda, gelinin bayrağı öpmesi gösterilir.



Şekil 11 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)

On ikinci planda, bisikletle giden bir çocuğun Türk bayraklarıyla süslü bisikletinin arkasında Atatürk’ün tablosu olduğu kullanıyor haldeki görüntüsü gösterilir.

 
Şekil 12 Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz (Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY)

Youtube ve diğer bir çok sosyal medya kanallarında yayınlanan reklam Youtube kanalında şu ana kadar (26 Kasım 2017)102,136 izleme oranı almıştır. Yorumlar sadece 29 Ekim günüyle sınırlı kalmamış, isteyen kullanıcılar dilediği zaman izleyerek, yorum yapabilmektedirler. Sosyal medyanın etkisinin bir bakıma bilgilerin silinmeyerek, devam edebilme özelliği ile de geleneksel medyadan ayrıldığı görülmektedir.

TWİTTER PAYLAŞIMLARI VE HASTAHG KULLANIMI
İnsanların yaşantısını somut olarak değiştiren İnternet buna paralel olarak gelişen çevrimiçi veyahut ağda olma durumunu, hipermetinsellik gibi olgular 20. yüzyılın sonunda ortaya çıkmıştır (Çomu & Halaiqa, 2014). Bununla birlikte değişen teknolojik araçlar sadece bilgisayar üzerinde değil, cep telefonu ve akıllı teknolojik aletler olarak hayata girmeye başladı.
Arabalardan kitaplara, elektrikli aletlerden yiyeceklere, buzdolaplarından su ısıtıcılarına, akıllı binalardan ayakkabılara kadar aklınıza gelebilecek tüm şeylerin/nesnelerin birbiri ile bağlanmaları gelecekte bizleri bekleyen bir gelişme olacaktır. İşte bu da Nesnelerin Interneti (Internet of Things) olarak tanımlayabileceğiz aşamadır (Kutup, 2011)
Mitra ve Cohen interneti analiz etmede iki yaklaşım olduğunu ifade ederler. Birincisi, kullanıcı temelli yaklaşımlar, ikincisi ise, içerik temelli yaklaşımdır (Mitra & Chen, 1999).
Bütün bu yaklaşımların çıkışlarının web 2.0 tabanlı olduğu söylenebilir. Kullanıcının da etkileşime geçtiği ve kendi içeriğini üretebildiği bu ortamlarda sosyal medya kullanıcıları da artık aktif içerik üreticileri haline gelmeye başlamışlardır. Bu özelliği ile geleneksel medyadan ayrılan yeni medya platformları bir anlamda kullanıcıların kendilerine içeril üretmelerine olanak vererek bir çok verinin oluşmasına temel sağlamıştır.  Bu yanıyla yeni medya ortamlarının bir çok açıdan eleştirel yönleri olduğu söylenebilir ancak bu içeriklerin nasıl çoğaldığı ve kullanıcıların etkileşimlerinin yanı sıra birbirleriyle olan etkileşimleri de önemli ölçüde buna olanak sağladığı görülmektedir. Papacharisse göre, toplumsal paylaşım ağların sunduğu özellikler, kullanıcıları bu ağlara girmeye teşvik eder (Papacharisse, 2009).
Twitter, azami 280 karakterin kullanıldığı ve kullanıcıların gönderilerini paylaşmasına olanak veren mikro blog uygulamasıdır (Çomu & Halaiqa, 2014). Twitter.com, milyonlarca insanın kullandığı çevrimiçi bir sosyal ağ olmasıyla birlikte, dünyanın dört bir yanında, insanların, bilgisayarlarını ve cep telefonlarını kullanarak, arkadaşlarıyla, aile üyeleriyle, iş arkadaşlarıyla birbiriyle iletişime geçtiği bir platformdur. Kullanıcılar, ilgilendikleri kişileri takip edebilir. (Huberman, Romero, & Wu, 2008)
Ayrıca türkçe anlamı etiket olan ancak türkçe’de de hashtag olarak kullanılan kavram, sosyal medyada özellikle Twitter uygulamasında gündem belirlemede sıklıkla kullanılmaktadır. Reklam kampanyalarının sıklıkla kullandığı bu kavram, kitleleri etkilemek, olayın içine etkileşimli olarak çekebilmek ve yeniden kendini üretmesi anlamında önemli bir yer tutmaktadır. Diğer açıdan dünyada terörle ilgili olaylarda, Türkiye’de, Fransa’da, İngiltere’de ve en son Amerika’da yaşanan olaylar gibi, olayı yaşayan insanlara destek amacıyla da sıklıkla kullanılmaktadır.  
Twitter’ın kitleler arasında hızlı etkileşime girmesini sağlamasının yanı sıra, hashtag özelliği ile konu hakkında kullanıcıların kendilerini bireysel olarak ifade edebildikleri bir platformdur. Bu açıdan bakıldığında, milli duyguya hitap eden bir hashtag ile ülke çapında katılım ve etkileşim daha güçlü konuma gelmektedir. Turkcell’in özel olarak hazırladığı ve hedef kitlesinin dışında bütün ülkeyi etkilediği 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için yapılan “ Biz Onu Çok Seviyoruz” reklamı milliyetçilik duygusuna yönelik yapılmış bir reklamdır denilebilir. 29 Ekim öncesi 26 Ekim’de Turkcell’in çıkardığı hashtag ile bir sürü kullanıcı aynı hashtag’ı kullanarak 29 Ekim gününde paylaşımlarda bulunmuştur.
 
ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ VE YÖNTEMİ
Bu araştırmada, milliyetçiliğin söylemleri ve göstergeleri üzerinden toplumdaki bireylere nasıl aktarıldığı ve bireylerin verdikleri tepkiler, yerleşik, entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri şirketi olan Turkcell’in 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için derlediği görüntülerle oluşturduğu “Biz Onu Çok Seviyoruz” reklam filmi araştırılmıştır. Video alanında en çok kullanılan uygulamalardan biri olan Youtube kanalı ve Twitter paylaşımlarındaki söylemleri çerçevesinde incelenmiştir.
Araştırmanın yöntemi, milliyetçilik söylemleri analiz edebilmek için niteliksel yöntem olan söylem analizi kullanılmıştır. 29 Ekim 2017 tarihinde paylaşılan veriler analiz edilmiştir. Ulusal bayram olarak ülkenin her yerinde ve bir çok reklam ve medya kanalı, sosyal medya uygulamalarında yer bulan kutlamalar içerisinde Youtube kanalı ve Twitter paylaşımları ile araştırmanın alanı sınırlandırılmıştır.
BULGULAR
Reklam filminde toplam farklı 12 görüntü bir araya getirilerek, 12 planlık bir reklam filmi oluşturulmuştur. Buna ek olarak kullanılan Duyanlara Duymayanlara olarak bilinen şarkının değiştirilerek seslendirildiği görülmektedir. Her planda Türk bayrağının öpülmesinin gösterilmesi, bayrağa saygı ve millet olma duygusunun göstergesi olarak söylenebilir. Bayrağın özellikle küçük çocuklar tarafından öpülen planların ise, milliyetçilik duygusunun doğru ve yanlışı fark etme bilincinde olmayan, cümle kurmayı tam bilmeyen küçük çocuklar da bile kimlik olarak nasıl işlendiği açıkça görülmektedir. Ulus olma ve bayrağa sahip çıkma, saygı gösterme gibi duyguların milli bayramlarda özellikle toplumun bütün bireyleri tarafından yüceltme ve yaşatma duygularını pekiştirdiği gösterilmektedir.
Turkcell’in 29 Ekim için hazırladığı reklam filminin analizi Youtube kanalı ve Twitter kullanılan “Biz Onu Çok Seviyoruz” hashtag kullanımları üzerinden incelenmiştir.
29 Ekim öncesi Turkcell’in Twitter’da paylaştığı “Bayrağınızı asın, fotoğraf ya da videonuzu #BizOnuÇokSeviyoruz etiketiyle paylaşın; Cumhuriyetimizin 94. yılını hep birlikte kutlayalım.” Sloganı Twitterda 43 bin beğeni, 17 bin retweet almıştır. 



Şekil 13 Turkcell resmi Twitter sayfası (Kaynak: https://twitter.com/Turkcell)






Şekil 14 Şekil 2: #Biz Onu Çok Seviyoruz Hashtag ile paylaşımlar. (Kaynak: https://twitter.com/search?q=%23bizonucokseviyoruz&src=typd)

Bir çok kişinin paylaştığı video, bütün sosyal medya platformlarında kullanıcıların etkileşime girmesini sağlamıştır. Televizyon kanalının dışında bütün dünyanın ulaşabileceği platformlarda sergilenen reklamın, yurtiçi ve yurtdışından da aynı milliyetçilik duygusunu hisseden ve yaşayan diğer Türk vatandaşları tarafından da ulaşılabilir niteliktedir.

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
Milliyetçilik söylemi “biz” algısını üreten ve kendini sosyal oluşumlar tıpkı 29 Ekim milli bayramlarda olduğu gibi yeniden ve yeniden üretmeye devam eden bir olgu yaratmaktadır. Bireylerin ait olma duygularını da etkileyen milliyetçilik duygusu, kimliğin kendisi haline gelmektedir. Sadece dilsel söylemlerin ürettiği değil, simgelerin, görüntülerin, dijital ortamda üretilen her yeni medya ürünüyle de kendisini sürekli yenilemeye ve tekrar etmeye devam etmektedir.
Yazının bulunuşu ve sonrasında matbaa ile gelişen medya araçları günümüzde kendini geleneksel medya aracı olan televizyonun çok ilerisinde kendine yer edinmiştir. Televizyon ile lokal olarak kullanılan milliyetçilik söylemi, günümüzde sosyal medya ortamlarında, bireylerin istedikleri yer ve zamanda, istedikleri aygıtlarla kendi bireysel söylemlerini oluşturmalarına olanak sağlamaktadır.
Sonuç olarak, Turkcell’in 29 Ekim reklam filmi ve kullandığı Twitter hashtag’ı “Biz Onu Çok Seviyoruz” Türk milliyetçiliğinin sosyal medya üzerinden nasıl işlediğini ve bireylerle birlikte kitleleri nasıl etkilediğini ortaya koymaktadır. Ayrıca sosyal medya içerisinde görünür olan kolektif eylemler kapsamında örnek oluşturmaktadır.
KAYNAKLAR
Anadolu, B.(2015). “Ercan, Rezalet Bakar Mısın?”: Milliyetçilik ve Türk Milli Futbol Takımı’nın Canlı Yayınla İmtihanı. İri, M.(Ed.), Medyanın Milliyetçiliği: Milliyetçiliğin Medyası.(17-34). İstanbul: Derin Yayınları.
Anderson, B. (2017). Hayali Cemaatler. (İ.Savaşır, Trans.)İstanbul: Metis Yayınları. (Original work published 1983).
Aşçı, G. (2015). Radyoda Milliyetçi Söylem Üzerine Bir Analiz: “Zekirdek” Programı Örneği. İri, M.(Ed.), Medyanın Milliyetçiliği: Milliyetçiliğin Medyası.(3-16). İstanbul: Derin Yayınları.
Calhoun, C. (2007). Milliyetçilik. (B, Sütçüoğlu, Trans.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (Original work published 1997).
Çomu, T., Halaiqa, İ.(2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. Binark, M.(Der.), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri.(26-87). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Elliot, Richard.(1996). Discourse Anaysis: Exploribg Action, Function and Conflict in Social Texts. Marketing Intelligence & Planning.(14,6).65-68. doi.org/10.1108/02634509610131171
Gellner, E. (2013). Uluslar ve Ulusçuluk. (Ersanlı, B, Özdoğan G.G., Trans.) İstanbul:Hil Yayınları.
Kutup, N. (2011).Nesnelerin Interneti; 4H Her yerden, Herkesle, Her zaman, Her nesne ile bağlantı.16. Türkiye'de İnternet Konferansı inet-tr'11. Alınan Yer, http://www.iot.gen.tr/2016/02/13/nesnelerin-interneti-4h-her-yerden-herkesle-her-zaman-her-nesne-ile-baglanti/
Mitra, A., Cohen, E. Analyzing The Web Directions and Challanges. Doing Research Critical Issues and Methods for Examining The Net. Steve Jones(Ed.).California: Sage Publications.179-201.
Oran, B.(1997). Az Gelişmiş Ülke Milliyetçiliği. Ankara: Bilgi Yayınevi.
Özkırımlı, U. (1999). Milliyetçilik Kuramları Eleştirel Bir Bakış.İstanbul: Sarmal Yayınevi.
Papacharisse, R. (2010). The Virtual Geographies of Social Networks : A Comparative Analysis of Facebook, LİnkedIn, ASmallWorld. New Media and Society, 11(1-2). 199-220.doi: 10.1177/1461444808099577
Smith, A.D. (1999). Milli Kimlik. (B.S.Şener, Trans.) İstanbul: İletişim Yayınları.
29 Ekim Reklam Filmi.(2017, Kasım 26). Turkcell 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Reklamı - #BizOnuÇokSeviyoruz [Video le]. Alınan Yer. https://www.youtube.com/watch?v=tUZI3d0eSgY
29 Ekim Reklam Filmi  #BizOnuÇokSeviyoruz hashtag (2017, Kasım 26). Turkcell Twitter Hesabı. Alınan Yer. https://twitter.com/Turkcell
29 Ekim Reklam Filmi #BizOnuÇokSeviyoruz hashtag kullanımı (2017, Kasım 26). Alınan Yer. https://twitter.com/search?src=typd&q=%23bizonucokseviyoruz






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KOMŞUM TOTORO (My Neighbor Totoro),(Tonari no Totoro) ÇÖZÜMLEMESİ

SİNEMA VE TELEVİZYONDA GÖRSEL HAZ VE SİNEMASAL ÇÖZÜMLEMELER

PİXAR KISA FİLM ÇÖZÜMLEMESİ (Beden dili nitelikli Göstergelere Göre) “ ONE MAN BAND” ( TEK KİŞİLİK ORKESTRA)